Trosky a nejkrásnější rybníky Českého ráje

Tento výlet doporučujeme zahájit v Borku pod Troskami, kam se můžete od našeho Infoshopu Vejměnek pohodlně dostat vlakem Českých drah. První tři kilometry vedou převážně do kopce na zříceninu hradu Trosky, symbolu Českého ráje. Za námahu budete odměněni nádhernými výhledy z obou věží Panny i Baby a taky tím, že zbytek výletu pojedete už jen z kopce nebo po rovince.

Z Trosek vede modrá turistická značka přes kemp Svinačka až k rybníku Nebákov. Cestou můžete udělat půlkilometrovou zajížďku do Troskovic, kde můžete navštívit muzeum panenek a medvídků. U Nebákova se Vám nabízí občerstvení v chatě Nebákov a báječné koupání. Dále pokračujete po červené turistické značce kolem Podsemínského mlýna a rybníka  příjemným údolím až k rozcestí U Přibyla, kde odbočujete vpravo na asfaltovou silnici, která Vás po dalším půlkilometru přivede k rybníku Věžák.

Od rozcestí U Přibyla se nabízí 1,5 km dlouhá zajížďka k Pekařově bráně, což je uměle vytesaná skalní brána nad silnicí.

U rybníku Věžák, kde se natáčel populární film Jak dostat tatínka do polepšovny, si můžete užít další koupačku. Pokračujete dále po žluté turistické cestě proti proudu Jordánky kolem rybníku Krčák k rybníku Vidlák, kde Vám opět nabízí oblíbená hospůdka možnost občerstvení. Žlutou turistikou značku sledujete dál kolem rybníku Hrudka až k Rokytnickému rybníku, kde je poslední možnost koupání, a kde si zvlášť v podvečerním světle můžete pořídit neopakovatelné fotografie Trosek zrcadlících se v klidné vodní hladině.

Odtud Vás čeká už jen krátký sjezd do Borku pod Troskami, kde začal Váš výlet.

Celková délka: 14 km, stoupání: 348 m, sjezd: 352 m.

Tento výlet je možno absolvovat vlakem, u vlakové zastávky je možno též zaparkovat Váš vůz, pro větší skupiny jsme po předchozí domluvě schopni zajistit dopravu tam i zpět.